reklama

Z Ontaria do Tatier za 24 hodín

Objednali sme si taxík na jednu poobede a trištvrte už bol pred domom. Niečo po jednej sme vyrazili na Pearson do Toronta, kde sme mali lietadlo s odletom o štvrtej. Dali sme načas, České Aerolinky nie, lietadlo vzlietlo o pol šiestej.

Písmo: A- | A+

Veril som, že to dobehnú, veď keď som s ČSA v minulosti lietal, hodinové meškanie vždy dobehli. Prílet mal byť o šiestej a o ôsmej sme mali vyhliadnutý EuroCity rýchlik z Prahy do Žiliny, odkiaľ bol hneď prípoj do Liptovského Mikuláša a dúfali sme že okolo obeda budeme v LM. Zvyčajne letíme ešte do Bratislavy, ale takto tie 4 letenky stáli o $300 menej a Prahu máme radi.

Lietadlo to nedobehlo, a po prílete im ešte polhodinu trvalo vyložiť batožinu na pás, takže pred letisko na Ruzyni sme vyšli s našimi dvomi nevyspatými ratolesťami až o polôsmej ráno. Získať taxík nebol problém, ale aj napriekvšetkým snahám sme prišli na Hlavní Nádraží plné holubov a žobrajúcich bezdomovcov neskoro. Naneochotných informáciách sme si nechali vyhľadať spojenie do Mikuláša. Vyzeralo to, že okolo štvrtejpoobede budeme v Žiline a okolo piatej podvečer v Mikuláši.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako som už spomenul, Hlavní Nádraží je diera. Zložili sme sa pri lavičkách a manželka odišla s dcérou na toaletu. Po chvíli prišla mladá dvojica a napriek značke s prečiarknutou cigaretou na blízkej stene si jednu smradľavú zapálili. Bol by som odišiel, ale nevedel som kde presne je žena išla na WC, tak som pozoroval ďalej. Chalan za chvíľu vytiahol staniol a niečo naň oškrabkával a pripaľoval zapaľovačom.

Rýchlik prišiel načas, ale neponáhľal sa, do Žiliny prišiel polhodinu neskôr. Aspoň sa všetci okrem mňa v rýchliku vyspali, kupé malo iba 3 sedadlá na každej strane, takže miesta bolo. V Žiline ďalšie čakanie a štyri prepadnuté miestenky na prípoj do Mikuláša. Poprosil som sprievodcu potvrdiť meškanie, aby som mohol na spiatočnej ceste reklamovať miestenky zo Žiliny do LM, ale kdesi našiel, že sme si mali vyžiadať potvrdenie na meškajúcom českom rýchliku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo vlaku som nespal, lebo ma raz kamarát poučil, že najlepšie proti tzv. jet-lag (slovensky časový posun) funguje, keď sa človek premôže a hneď prvý deň ide spať vo svojom bežnom čase ale v tej ktorej zóne sa nachádza. Doteraz to fungovalo.

Síce 6 hodín neskôr, ale došli sme. Táto cesta sa dá spraviť za 16 hodín, ale lietadlom až do Bratislavy a tam chytiť IC Kriváň.

Roman Žiak

Roman Žiak

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Budem rád, ak moje články zaujmú. Zoznam autorových rubrík:  Internet a TechnológieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu